DİŞ ÇEKİMİ

Home DİŞ ÇEKİMİ TEDAVİSİ

DİŞ ÇEKİMİ TEDAVİSİ

N-DENT AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI KLİNİĞİ

Derin çürüklü, hasarlı veya diş eti rahatsızlıklarından dolayı kemik desteğini kaybedip ağız içerisinde sallanan dişlerin çekilmesi gerekebilir. Yirmi yaş dişleri ile bazı durumlarda dönmüş veya yatık pozisyonda olabilirler. Bu tip durumlarda komşu dişi çürütme veya o bölgede temizlemenin zor olmasından dolayı enfeksiyon oluşturma ihtimaline karşı çekilmeleri gerekebilir. Ortodonti uzmanı tarafından yer darlığı olan çenelerde daimi dişlerin daha rahat sürebilmeleri için bazı dişlerin de çekilmeleri önerilebilir.

Eğer gülerken dişlerin görünümü insanları sürekli mutsuz kılıyorsa, o kişinin bir dişhekimine başvurmasında yarar vardır. Kırılmış, renk değiştirmiş ya da şekil bozukluğuna sahip dişler insanların estetiğinde son derece olumsuz bir etki yaratırlar. Bu nedenle psikolojik olarak zarar gören insanlar yapılacak çeşitli protezler yardımıyla kurtulabilirler.

Diş Hekimim Diş Çekimi Esnasında Ne Yapacak?

Bazı dişler kolayca çekilir. Çekimden önce lokal anestezik solusyon ile bölgenin uyuşturulması sağlanır.
Tedirgin hastalarda, zorlu cerrahi gerektiren diş çekimlerinde ve çocuk dişlerinin çekimi esnasında rahatlama
amaçlı sedasyon işlemi uygulanabilir.

Dişin Çekimine Karar Verildikten Sonra Diş Hekiminizin Yapacakları:
- Çekim esnasında ağrıyı azaltmak
- Dişin hangi zamanda çekilmesinin uygun olduğunun belirtilmesi
- Diş çekiminden sonra oluşacak çekim boşluğunun doldurulması için yapılacak tedavi alternatiflerinin sunulması.

Diş Çekilirken;
Bazı sesler veya baskı hissedebilirsiniz; ancak kesinlikle ağrı hissetmemelisiniz. Bazı durumlarda çekim boşluğuna dikiş atılarak yaranın hızlı iyileşmesi, çekim sonrası oluşacak kanamanın engellemesi ve bölgenin daha konforlu hale getirilmesi sağlanır.

Çekim Sonrası;
Çekimin zorluk derecesine göre, bir veya daha fazla gün istirahat etmeniz gerekebilir. Birçok insan çok az da olsa diş çekimi sonrası rahatsızlık hissedebilir. Diş hekimi çekim sonrası kanamanın tam olarak durduğunu görene kadar hastayı kontrol altında tutar ve ilerleyen zamanda tekrar kanamanın başlamaması için gerekli önerilerde bulunur.

Diş Hekimi Son Olarak Hastaya Çekimden Sonra Yapılacakları Önerir;
- Çekim sonrası 24 saat kadar sigara kullanmamaya dikkat edilmelidir.
- Nasıl beslenilmesi gerektiği hakkında detaylı bilgiler verilir.
- Eğer ağrı olursa hangi tipte ağrı kesiciler kullanılmalıdır.
- Anormal bir durum ile karşılaşıldığında uzman diş hekimine ulaşması için iletişim numarası verilir

DİŞ ÇEKİMİ TEDAVİSİ

ÇALIŞMA SAATLERİMİZ

Pazartesi - cuma 09.00 – 21.00
Cumartesi 09.00 – 21.00
Pazar Kapalı

şikayetinizi belirterek randevu online randevu alaiblirsiniz.

Hemen Ara
    EN TR
    Soru Sor
    Merhaba.
    Size nasıl yardımcı olabiliriz ?